عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی
ولایت ، سیاسی ، فرهنگی ، شهدا ، تفریحی ، دل نوشته ، اطلاع رسانی

به فاصله کمتر از 24 ساعت از وقوع یک ناآرامی کوچک در اطراف بازار تهران، هیلاری کلینتون در مصاحبه‌ای گفت که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به سرعت قابل لغو خواهد بود، اگر ایران در موضوع هسته‌ای همکاری کند.

مصاحبه تقریبا غیر منتظره خانم وزیر در حالی انجام شد که تا پیش از آن چه در مذاکرات و چه در اظهارات علنی امریکایی از اینکه چیزی درباره احتمال کاهش تحریم‌ها علیه ایران بگویند به شدت اکراه داشتند. تا پیش از این تاریخ، پیدا کردن حتی یک نمونه از اظهارات مقام‌های آمریکایی در این باره که تحت شرایطی احتمال لغو سریع تحریم‌های اعمال شده علیه ایران وجود دارد بسیار دشوار و بلکه غیر ممکن است و اساسا این شیوه سخن گفتن با راهبرد آمریکا علیه ایران که در اصل مبتنی است بر افزایش گام به گام تحریم‌ها به بهانه مسئله هسته‌ای –نه برای حل آن-، منافات دارد. اگر اینطور است پس چه چیزی کلینتون را وادار کرد که بی محابا از احتمال لغو سریع تحریم‌ها علیه ایران سخن بگوید؟

پاسخ را باید در خیابان‌های ایران جست. آمریکایی‌ها روز چهارشنبه گذشته برای نخستین بار حس کردند تحریم‌ها چنان بر محیط داخلی ایران اثر گذاشته که فضا در حال امنیتی شدن است و مردم تصمیم به حضور در خیابان گرفته‌اند.

آنچه کلینتون را به اظهار نظر سریع درباره موضوع تحریم‌ها واداشت در واقع محصول تحلیلی بود که آمریکا از ناآرامی روز چهارشنبه در تهران کرد. اگر بخواهیم این تحلیل را خلاصه کنیم، می‌توان مسئله را این طور دسته بندی کرد:

1- آمریکایی‌ها ناآرامی‌های روز چهارشنبه را به عنوان آغاز اعتراضات اجتماعی به وضعیت اقتصادی تحلیل کردند.

2- ارزیابی آمریکا این بود –و هست- که مردم ایران پذیرفته‌اند که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی محصول تحریم‌هاست.

3- همچنین آمریکایی‌ها تصور می‌کردند مردم ایران متقاعد شده‌اند که موضوع هسته‌ای –به عنوان منشا تحریم‌ها- ارزش تحمل فشار اقتصادی تا این حد را ندارد.

4- نگرانی آمریکا این بود که حالا که یک بار دیگر فرصت بی نظیر ناآرامی اجتماعی در ایران بوجود آمده، این فرصت مثل سال 88 از دست برود. آمریکایی‌ها عقیده دارند فرصت سال 88 از جمله به این دلیل از دست رفت که معترضان به جای پیگیری اهداف عینی و مشخص، خیلی زود با اصل نظام در گیر شدند و در نتیجه مقابله سختی با آنها صورت گرفت.

5- بنابراین، ایده آمریکا این است که این بار نباید اشتباه سال 88 را تکرار کرد و معترضان باید نیروی خود را صرف مطالبه یک موضوع مشخص از نظام یعنی کوتاه آمدن در بحث هسته‌ای کنند.

6- و برای اینکه این اتفاق بیفتد باید معترضان کدی در ذهن داشته باشند که اگر نظام در موضوع هسته‌ای تغییر موضع دهد، تحریم برداشته و در نتیجه مشکلات اقتصادی آنها حل خواهد شد.

بنابراین، این تعبیر کاملا دقیق و قابل دفاع است که کد خانم کلینتون برای جهت دادن به اعتراضات داخل ایران، جلوگیری از به بیراهه رفتن و دور شدن آن از منافع اصلی آمریکا، امید دادن به اینکه این بار معترضان قادر خواهند بود یک دستاورد علنی به دست بیاورند و شعله‌ور نگهداشتن آتش آشوب‌ها به داخل ایران ارسال شد.

ایران هسته ای می‌نویسد: این موضوع علاوه بر اینکه اولویت‌های آمریکا را به ما نشان می‌دهد، واجد این پیام هم هست که آمریکا به خوبی تجربه فتنه 88 را مطالعه کرده و سعی کرده درس‌هایی کاربردی از آن بیاموزد.

اینکه ماهیت ناآرامی چهارشنبه چه بود و استراتژی خانم کلینتون چرا شکست خورد، موضوع نوشته‌ای دیگر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 17 / 7 / 1391برچسب:, توسط مسعود

فیلمنامه حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران

نتنیاهو(با نهایت عصبانیت بدون در زدن وارد دفتر کار اوباما میشود):  مرتیکه ، بلند شو یه کاری بکن دیگه

اوباما(با پوزخند میگه): الاغ مگه این طویله در نداره که مثله گوسفند وارد میشی؟

نتنیاهو (از شدت خشم ده بار رنگ عوض میکنه): چی؟!  به من میگی گوسفند، مثله اینکه یادت رفته کی تو رو آورده سر کار گاو چران  بی عرضه

اوباما(بادستپاچگی میگه): من ... من ... من          بیخیال بابا  یه غلطی کردم  شما به گوسالگی خودت ببخش.  خوب بگو ببینم چی شده؟

نتنیاهو( یه کم آروم میشه و با حالت گریه میگه):دست رو دلم نزار که خونه . این همه داریم شاخ و شونه برا ایران میکشیم ولی...

محل سگم به ما نمیزارن.

اوباما(با خنده میگه): آره ، اینو واقعا خوب اومدی

نتنیاهو: کوفت ، ببند دهن گشادتو

اوباما: بله قربان من دیگه خفه میشم ، بفرمایید

نتنیاهو(به یه حالت مرموز): باید به ایران حمله نظامی کنیم

اوباما( غش غش شروع به خندیدن میکنه): چرا جوک میگی ، تو هیچ غلطی نمی تونی بکنی

نتنیاهو (با عصبانیت) جک پدرت میگه ، ببند حلقتو

اوباما (به زور ساکت میشه): مگه کوری نمیبینی که موشکهای ایران به طرف ما هدف رفته ، میخوای آبکش بشیم؟ هر چند که ما بمب اتم داریم و از حقوق بشر هم چیزی حالیمون نیست  ولی ایرانم میزنه دخلمونو میاره ها.

حالا بگو چه نقشه ای داری؟

نتنیاهو(دراوج غرور): نترس من فکر اونجاش رو هم کردم.

اوباما(با کنجکاوی): بگو   بگو   فکرت چیه؟

نتنیاهو(با نهایت جدیت): میزنیم فرار میکنیم

اوباما(دهانش بازمانده): آفرین چرا این فکر به ذهن من نرسید.

نتنیاهو: چون تو خیلی احمقی گاوچران.

اوباما(زیر لب با خودش میگه): آره جون بابات ، شامپانزه

اوباما: حالا کی قراره شروع کنی؟

نتنیاهو: باید روش کارکنم ، تا عملیاتی بشه ، آخه این روش خیلی پیچیده ای هست.

نتنیاهو(با خوشحالی مثله بچه ها بپر بپر میکنه و از اتاق میره بیرون): آره   آره    این فکر محشریه.

 

تا وقتی که نتنیاهو بره فکر کنه  ماهم بریم یک استکان چای بخوریم 

راستی ادامه داستان رو شما دوستان بنویسید و در قسمت نظرات بزارید.

 

اگر بد بود  پیشاپیش معذرت خواهی میکنم.

 

 

 

 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 4 / 6 / 1391برچسب:اوباما, اسراییل,حمله به ایران,طنز, توسط مسعود

باراک اوباما، و نیکولا سارکوزی، همتای فرانسوی وی در نشستی خصوصی در حالی که میکروفن‌هایشان روشن بود، اظهاراتی را علیه بنیامین نتانیاهو…www.patoghkade.com | گاف جدید و گران اوباما

 

پس از افشای مکالمه باراک اوباما و نیکولا سارکوزی در جلسه خصوصی نشست گروه ۲۰، قانون‌گذاران آمریکایی به شدت از لحن رئیس جمهوری آمریکا درانتقاد از رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.www.patoghkade.com | گاف جدید و گران اوباما

به گزارش ایسنا روزنامه فرانسوی “اره سور ایماژ” روز سه‌شنبه فاش کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و نیکولا سارکوزی، همتای فرانسوی وی در نشستی خصوصی پس از گفت‌وگو با خبرنگاران در اجلاس گروه ۲۰ در حالی که میکروفن‌هایشان روشن بود، اظهاراتی را علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرده‌اند.www.patoghkade.com | گاف جدید و گران اوباما

در این نشست سارکوزی، نتانیاهو را یک “دروغگو” خواند و اوباما در جواب به وی گفت: اگر تو از او خسته شده‌ای، من مجبورم هرروز با او تعامل داشته باشم.

به گزارش روزنامه دیلی میل، در پی این رسوایی، چندین تن از قانون‌گذاران آمریکایی‌ اوباما را سرزنش کردند و گفتند که اظهارنظرهای فضاحت‌بار وی در هیچ زمانی بدتر از حال حاضر نمی‌توانسته افشا شود.

باب ترنر، نماینده جمهوری‌خواه آمریکا هشدار داد: اظهارنظرهای اخیر اوباما می‌تواند به طور خطرناکی سوء‌تعبیر شود.

وی در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی پولتیکو اظهار داشت: اکنون زمان خطرناکی برای خاورمیانه است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم دشمنان اسرائیل اعتقاد پیدا کنند که در روابط ما اختلاف‌نظری وجود دارد.

همچنین میشل بکمن، نماینده کنگره ‌آمریکا تقاضا کرد که اوباما به خاطر اظهارنظرش عذرخواهی کند.

وی عنوان کرد: از اوباما می‌خواهم تا سریعا از بنیامین نتانیاهو عذرخواهی کند و اعتقاد دارم که رئیس‌جمهور آمریکا باید پرچمدار این موضوع شود و از سارکوزی نیز بخواهد که همین کار را انجام دهد.
دنی دانون، از سیاستمداران رژیم صهیونیستی اظهار داشت که اوباما با این اظهارنظرهای خود احساس حقیقی‌اش را در خصوص اسرائیل فاش کرده است.

دانون در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست گفت: چهره حقیقی اوباما آشکار شد و سیاست‌های غیرمحترمانه و سرد وی در قبال اسرائیل و نیز بنیامین نتانیاهو افشا شدند.

وی افزود: هر کسی که تردیدی در خصوص شیوه رفتار اوباما با اسرائیل داشت دیگر اکنون هیچ تردیدی ندارد. اوباما برای اسرائیل بد است.

جی کارنی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید هنوز هیچ واکنشی در این باره نداشته است.
مکالمه سارکوزی و اوباما، ابتدا با گلایه اوباما از این مساله آغاز شد که چرا فرانسه به واشنگتن اطلاع نداده که به نفع عضویت فلسطین در سازمان یونسکو رای خواهد داد.

پس از آن آنها در خصوص بنیامین نتانیاهو به بحث پرداختند و بخشی از بحث‌های آنها در وب‌سایت فرانسوی “اره سور ایماژ” افشا شد.

سارکوزی در این مکالمه تصریح کرده ” نمی‌توانم نتانیاهو را تحمل کنم، وی یک دروغگو است”.
پس از آن اوباما به وی پاسخ داده،‌ “اگر تو از او خسته شده‌ای، من مجبورم هر روز با او تعامل داشته باشم”.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس از سارکوزی خواسته تا فلسطینی‌ها را متقاعد کند تا از کمپین خود برای عضویت در سازمان ملل دست بردارد.

پس از سه دقیقه مقامات فرانسوی پی بردند که مکالمات آنها مورد استراق سمع قرار دارد و میکروفون‌های خود را خاموش کردند. با وجود اینکه از خبرنگاران حاضر تعهد گرفته شد که این مکالمه را فاش نکنند، اما یک خبرنگار جزئیات آن را به این وب‌سایت فرانسوی گزارش داد.

با وجود آنکه این اظهارات جنجالی برای دولت فرانسه تحقیرآمیز است اما می‌تواند مشکلات جدی را برای باراک اوباما نیز به وجود بیاورد. از نظر سیاسی این مساله موجب خواهد شد تا تلاش‌های اوباما برای آنکه رای یهودیان را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا به خود اختصاص دهد، ضربه جدی ببیند.

اخیرا یک نظرسنجی جدید نشان داده که محبوبیت اوباما در میان یهودیان آمریکا به شدت کاهش پیدا کرده و از ۶۸ درصد در ماه مه به ۵۴ درصد در ماه سپتامبر رسیده است.

منبع: www.patoghkade.com



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 5 / 4 / 1391برچسب:, توسط مسعود

وال استریت ژورنال: «یک تمرین جنگی بر اساس شرایط احتمالی وقوع جنگ در آب های خلیج فارس انجام شد. نتایج این تمرین زنگ خطر جدی برای ارتش آمریکا بود چون در پایان آن مشخص شد که اگر نیروهای مسلح ایران بتوانند به طور موثر از تمام روش های جنگ نامنظم استفاده کنند ضربات بسیار سنگینی به نیروی دریایی آمریکا خواهند زد.»

وزنامه وال استریت ژورنال(Wall Street Journal)، روزچهارشنبه 30 فروردین(April.18) به بررسی توان نظامی ایران در مقابله با حمله ارتش آمریکا پرداخت.
روزنامه «وال استریت ژورنال» بر اساس گفت و گو با شماری از افسران عالی رتبه ارتش آمریکا و کارشناسان امور نظامی به بررسی شرایط و تاکتیک های دو طرف در صورت وقوع جنگ بین ایران و آمریکا پرداخته و می نویسد: «به احتمال قوی، موثرترین روش ایران در مقابله با قدرت نظامی آمریکا استفاده از روش های چریکی و جنگ نامنظم خواهد بود.»
وال استریت ژورنال از قول افسران عالی رتبه نیروی دریایی آمریکا نقل می کند: «ایران مسلما با استفاده از روش های جنگ نامنظم سعی خواهد کرد که در آب های خلیج فارس به ناوگان دریایی آمریکا ضربه بزند. ایران در تمام مقاطعی که تنش در سطح منطقه افزایش یافته تهدید کرده است که تنگه هرمز و مسیر کشتیرانی مهم برای انتقال نفت را مسدود خواهد کرد.


کارشناسان امور دفاعی ارزیابی می کنند که احتمالا ایران تاکنون پنج هزار مین ضد کشتی انبار کرده است. این مین ها از ابزارهای انفجاری بسیار ساده که بر اثر برخورد منفجر خواهند شد تا مین های بسیار پیشرفته که می توان در بستر دریا کار گذاشت، را شامل می شوند.
کشف و خنثی کردن این مین ها می تواند برای نیروی دریایی آمریکا یک دردسر بزرگ ایجاد کند. در سال 1988 یکی از ناوهای ترابری نیروی دریایی آمریکا با یکی از همین مین ها برخورد کرد و در معرض غرق شدن قرار گرفت.»
همچنین این روزنامه در بخش دیگری می نویسد: «یک مورد دیگر از تسلیحات ایران که خطرناک می باشد اژدرهایی است که آنها را می توان از عرشه هر نوع کشتی شلیک کرد. بنابر این کشف موقعیت و ردیابی آنها برای آمریکا دشوار خواهد بود. علاوه بر این، چنین اژدرهایی را می توان از زیردریایی ها نیز شلیک کرد. وسیله دیگری که ایران با استفاده از آن می تواند روش های جنگ نامنظم در آبهای خلیج فارس را پیش ببرد قایق های سبک و تندرو هستند. استفاده از تعداد بسیار زیادی از این قایق های سبک وتوپدار می تواند امنیت یک ناو جنگی را به خطر بیاندازد.
در اوایل سال 2008 تعداد بسیار زیادی از این قایق های نیروی دریایی ایران، خود را به ناوگان دریایی آمریکا نزدیک کردند. هیچ حادثه ای روی نداد ولی این اقدام تحریک آمیز برای نشان دادن خطر این قایق ها صورت گرفت.»
وال استریت در ادامه به یک مانور آمریکا در ده سال پیش در دوران ریاست دونالد رامسفلد بر وزارت دفاع آمریکا بر اساس شرایط احتمالی وقوع جنگ در آب های خلیج فارس اشاره می کند و می گوید: «نتایج این تمرین، زنگ خطر جدی برای ارتش آمریکا بود چون در پایان آن مشخص شد که اگر نیروهای مسلح ایران بتوانند به طور موثر از تمام روش های جنگ نامنظم استفاده کنند ضربات بسیار سنگینی به نیروی دریایی آمریکا خواهند زد.»
این روزنامه در مورد قدرت موشکی ایران نیز می نویسد: «نگرانی نیروی دریایی آمریکا بیش از آنکه موشک های دوربرد ایران باشد موشک های با برد کوتاه و سبک از نوع اسکاد است که آنها را می توان روی هر سکوی در حال حرکتی نصب کرد و از کنترل رادارها گریخت.» 

 

منبع:www.velayat1389.mihanblog.com



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ دو شنبه 23 / 2 / 1391برچسب:, توسط مسعود

وقتی امام فرمودند که "امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" و یا" پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد" حقایق مسلمی است که دشمن تمام سلاح هایش را متمرکزکرده تا مفهوم این دوجمله همچنان در سیاهی و در حد یک شعار برای آزین دیوار ها و تابلو ها ی سطح شهر باقی بماند . 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ شنبه 12 / 2 / 1391برچسب:, توسط مسعود

رهبر انقلاب اسلامي:امروز بي آبرويي و وجهه دولت امريکا به گونه اي است که رئيس جمهور امريکا به هر کشوري که سفر مي کند مردم با برپايي تظاهرات خواستار خروج او مي شوند 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ شنبه 12 / 2 / 1391برچسب:, توسط مسعود


اگر ملتهاي اروپا بفهمند كه مشكلاتشان ناشي از آمريكا و ناشي از تسلط رژيم صهيونيستي بر سياستهاي آنهاست،اين افت محبوبيت آمريكا در اروپا هم به مراتب بيشتر خواهد بود و همه اين حركات عليه آمريكا بسيج خواهد شد و اين چيزي است كه در آينده نه چندان دوري اتفاق مي افتد. 



...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ شنبه 12 / 2 / 1391برچسب:, توسط مسعود
صفحه قبل 1 صفحه بعد